به گزارش ستاد خبری بیستمین دوره جشنواره بینالمللی فرهنگی و هنری
امام رضا(ع)، دکتر حسین رضی در
نشست هم اندیشی نقطه یابی زیست بوم نوآوری سوغات زیارت در برنامه هفتم توسعه، با
اشاره به اینکه بازارهای ما برای تهیه سوغات از کالاهای فرهنگی کشورهای دیگر از
جمله چین پر شده است، افزود: کشور ما به لحاظ تولید کالاهای فرهنگی فقیر است.
وی استفاده از ظرفیت رسانه ها را در گسترش تولید سوغات فرهنگی مهم
دانست و بیان کرد: در این راستا از ظرفیتی که در بخش نیمه دولتی وجود دارد هم باید
استفاده کرد، همچنین از مجموعه هایی که ایده هایشان متناسب فرهنگ ایرانی اسلامی
است و در عین حال فکر اقتصادی هم دارند.
قائم مقام رییس رسانه ملی در امور اقتصادی با اشاره به اینکه برندسازی در
حوزه کالاهای فرهنگی نداشتیم و لازم است که در این حوزه نیز ورود کنیم، تصریح کرد:
تا زمانی که بازارها از اجناس چینی پر شده است، ما همچنان شاهد آن خواهیم بود که
حتی تسبیح های ما ساخت کشور چین است.
وی به لزوم صادرات کالاهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: بازار تولید
زمانی به دست می آید که ایده های خود را در حوزه فرهنگ و در تولید به ظهور برسانیم
و به اصلاح جنبههای تقاضا و فروش آن بپردازیم.
رضی بیان کرد: در
تولید کالاهای فرهنگی باید مخاطبشناس باشیم و از سلیقهاش اطلاع داشته باشیم زیرا
در حوزه صادرات باید شناخت کافی نسبت به جامعه مخاطب داشته باشیم.
انتهای پیام//ف.ح/